Programes innovadors

  • Programa FAIG.
  • Programa HARA.
  • Lectura eficaç (1r).
  • Taller de conversa d’anglès en grups reduïts.
  • Estada lingüística a Devon (2n i 3r).
  • Taller de cinema(1r).
  • Noves tecnologies aplicades a l’aula.
  • EduCAT 2.0.
  • Projecte de reutilització de llibres de text i de lectura.

alumnes-faigEl programa FAIG (una part del projecte DESTÍ) té com a objectiu millorar el treball cooperatiu i el treball de les intel·ligències múltiples. El programa FAIG està estructurat en 2 projectes (PIC) que hauran de desenvolupar durant el curs tots els alumnes d’ESO. Un dels projectes tindrà un caire científic i l’altre projecte tindrà un caire més humanístic i dintre d’aquests projectes es tractaran totes les matèries relacionades.

A 4t d’ESO aquest projecte s’orienta cap a l’aprenentatge-servei, de manera que es pretén que el projecte que es desenvolupa a l’aula faci alhora un servei a la societat tot intentant ajudar els més necessitats. Sempre que sigui possible aquest projecte es durà a la pràctica.

 

El Projecte ‘HARA’ es treballa transversal a totes les etapes educatives i ens permet educar els nostres alumnes en la interioritat amb l’objectiu de que siguin capaços d’integrar el silenci en les seves vides, coneguin les pròpies emocions, siguin més reflexius i puguin fer una lectura més profunda de la realitat que els mogui cap al compromís.

Els continguts essencials de l’educació de la interioritat són el treball corporal, la integració emocional i l’obertura a la transcendència. A través de diverses dinàmiques, els joves aprenen a escoltar-se, a sentir el propi cos i a ser conscients de les pròpies emocions i sentiments.

El projecte d’ordinador a l’aula té com a objectiu promoure l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament-aprenentatge.

En el nostre centre, hem incorporat l’ordinador a l’aula dins del projecte educatiu adaptant-lo a la nostra realitat d’escola. Aquest representa una millora educativa que ens permet aprofitar els avantatges de disposar a l’aula de l’ordinador com a eina educativa. Així ens permet incorporar:

  • Continguts educatius digitals combinant-los amb els llibres de text.
  • Canvi metodològic en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

La “Lectura Eficaç” és un conjunt de recursos didàctics sistematitzats que potencien el desenvolupament de totes les capacitats necessàries per a afrontar amb èxit l’acte lector i aconseguir un bon hàbit lector. Els objectius són:

  • Estimulació i increment de les capacitats lectores: fluïdesa, comprensió i memòria.
  • Lectura silenciosa i en veu alta.

reutilitzacio-llibresEl programa cooperatiu per al foment de la reutilització de llibres de text i material curricular està recolzat per:

  • L’equip de professors
  • El Consell Escolar
  • L’AMPA

 

AVANTATGES ECONÒMICS: estalvi per a cada alumne

AVANTATGES ECOLÒGICS:

  • Estalvi de paper
  • Reutilització
  • Perllonguem la vida d’un llibre

VALORS:

  • Educació no consumista
  • Respecte pels llibres
  • Solidaritat
  • Compartir

Lema
Lema
Propers esdeveniments
    Calendari
    juny 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « mai   jul »
        1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30